GRESELI FRECVENTE intalnite pe site-urile restaurantelor

Prezenta restaurantului dumneavoastra in mediul online a devenit esentiala pentru interactiunea cu actualii clienti si atragerea de noi potentiali clienti. Daca nu profitati de varietatea de platforme pentru cresterea prezentei online pierdeti mari oportunitati generatoare de noi venituri. Pe langa toate retelele de socializare in care puteti interactiona gratuit, cea mai importanta unealta pe care o puteti folosi in online este site-ul dumneavoastra. De aici trebuie sa porneasca mesajul transmis catre clienti. Indiferent de modul in care site-ul a fost creat, majoritatea site-urilor restaurantelor se confrunta cu acelasi set de probleme.

SITE-UL ESTE CONSTRUIT IN FLASH

Motoarele de cautare "scaneaza”website-urile in cautare de text, iar continutul lor poate influenta clasamentul in rezultatele cautarilor. Folosind un site creat in flash poate face dificila, daca nu chiar imposibila, gasirea site-ului in rezultatele cautarilor. Pe langa asta, site-ul se incarca lent, mai ales in browser-ele mobile, iar produsele Apple nu dispun de capacitatea de a afisa site-urile flash in modul lor original. Aceasta tehnologie de creare a unui website nu este indicata pentru un site de prezentare a unui restaurant.

NU FOLOSESC UN FORMULAR DE INSCRIERE

Site-urile nu sunt facute doar pentru a colecta trafic. O modalitate simpla de a construi o relatie cu clientii dumneavoastra este sa le "captati” adresa de email si sa ii informati periodic asupra activitatilor restaurantului. Asa se pot construi relatii puternice cu clientii si pot aparea posibile oportunitati.

NU SE FOLOSESC LA MAXIM DE RETELELE DE SOCIALIZARE

Retele de socializare ca: Facebook, Twitter, LinkedIn etc. permit sa comunicati cu publicul tinta in timp real si gratuit. Asta inseamna ca va puteti promova ofertele speciale pentru a doua zi sau evenimentele viitoare. Puteti primi feedback din partea clientilor, reclamatii pentru imbunatatirea serviciilor oferite sau puteti posta oferte de joburi. Pentru a fi prezent in toate retelele de socializare, trebuie actualizat continutul pe toate retelele in care detineti un cont. Acest lucru trebuie sa fie coordonat si in mod constant. Dincolo de simpla actualizare cu informatii este important ca toate sa aiba acelasi nod de legatura. Nodul de legatura este site-ul dumneavoastra, acesta trebuie sa devina rampa de lansare a utilizatorilor ce vor sa acceseze informatiile postate de dumneavoastra in retelele de socializare.

FARA PROMOVARE SEO

Search Engine Optimization (SEO) – optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare este procesul ce modifica continutul website-ului pentru a-l face mai "prietenos” pentru motoarele de cautare; acest lucru influenteaza aparitia in rezultatele cautarilor si poate atrage mai mult trafic catre site-ul dumneavoastra. Incercati sa faceti o cautare pe unul din motoarele de cautare folosite Google, Bing si vedeti unde va pozitionati in clasamentul rezultatelor.

NU EXISTA UN LOC UNDE CLIENTII SA ISI PUBLICE PARERILE – TESTIMONIALE

Cred ca nimic nu este mai important pentru construirea increderii utilizatorilor decat parerile clientilor actuali. Un blocaj major in atragerea de potentiali clienti reprezinta convingerea lor ca sunteti o optiune buna de luat in calcul atunci cand vor sa foloseasca serviciile unui restaurant. Aceste testimoniale pot garanta serviciile pe care le promovati.

POSTAREA MENIULUI RESTAURANTULUI IN FORMAT PDF

Meniul servit la restaurant trebuie sa fie portretizat intr-un mod curat, actualizat si usor de accesat de catre clienti. Acest lucru il puteti face postand meniul in format HTML pe o pagina a website-ului. Atasarea unui meniu in format pdf forteaza clientii sa acceseze o legatura suplimentara, sa aiba instalat un plugin de vizualizare pdf-uri, pe langa aceasta este si greu de editat. In plus, motorul de cautare Google scaneaza mai usor un meniu creat in HTML decat cel in PDF, iar acest lucru va ajuta la indexarea mai rapida in rezultatele cautarilor.

NU EXISTA UN FORMULAR DE FEEDBACK

Este necesar un formular de feedback pe site, cu acesta puteti aduna parerile pozitive sau negative ale clientilor. Cu ajutorul acestor pareri puteti imbunatati serviciile oferite si urmatoarea experienta a clientului in restaurantul dumneavoastra.

NU SUNT DESTULE INFORMATII LEGATE DE PRODUSELE OFERITE

De unde provine materia prima? Folositi fermele locale pentru legume? De unde provine carnea gatita? Acestea sunt unele din intrebarile pe care un "gourmand modern” vi le poate adresa. Este important sa oferiti pe langa originile preparatelor si informatii cu privire la originea produselor alimentare sau la ingredientele alergene folosite.

NU SE UTILIZEAZA UNEALTA ANALYTICS A MOTORULUI DE CAUTARE GOOGLE

Cat trafic a avut site-ul dumneavoastra saptamana trecuta? Care sunt paginile cele mai vizitate? Cati utilizatori au facut o rezervare sau au fost interesati de serviciile dumneavoastra? Daca aceste lucruri nu sunt masurate, nu le puteti gestiona. Cu ajutorul uneltei Analytics puteti urmari toate aceste lucruri si pe langa acestea puteti urmari si campaniile de promovare folosite pentru atragerea de trafic si stabilirea celei mai importante modalitati de promovare.

Harta site-ului – Dezvoltarea unei harti a site-ului care include o lista organizata de link-uri catre toate paginile importante ale site-ului dvs. este modul ideal de a va asigura ca toate paginile site-ului sunt luate in considerare de catre motoarele de cautare atunci cand va viziteaza.

NU UTILIZEAZA POTENTIALUL PAGINII "DESPRE NOI”

Care este povestea dumneavoastra? De ce ati deschis restaurantul? Ce experienta are personalul? O poveste bogata si convingatoare va poate ajuta in castigarea increderii potentialilor clienti.

IMAGINILE FOLOSITE PE SITE

Oamenii doresc sa vada restaurantul, mancarea servita, personalul si chiar si pe dumneavoastra. Folosind imagini cu restaurantul gol sau cu preparate copiate de pe web nu puteti castiga increderea utilizatorilor si se pot crea pareri gresite atunci cand utilizatorii noi viziteaza site-ul. Incercati sa stabiliti un buget pentru imaginile site-ului facute de un fotograf profesionist.

WEBSITE-UL NU ARE INTERFATA PENTRU TERMINALELE MOBILE

Potentialii clienti se folosesc de capabilitatile terminalelor mobile de a furniza informatii provenite din mediul online, pentru a cauta restaurante care se situeaza in apropierea locatiei lor. Asigurati-va ca designul site-ului este adaptat si pentru terminalele mobile.

LIPSA UNEI STRATEGII PE TERMEN LUNG

Site-ul de prezentare a restaurantului nu trebuie sa fie ceva pe care l-ati configurat o singura data si il lasati asa. Ca si restaurantul dumneavoastra, trebuie sa fie curat, actualizat, continutul sa fie proaspat, sa evolueze continuu. Puteti actualiza site-ul la un interval de timp si sa schimbati imaginile folosite, ofertele speciale, evenimentele gazduite etc.