Optimizare site

De ce este importanta optimizarea site-ului?

SEO obisnuia sa fie un taram intunecat, in care specialistii foloseau “magie neagra” pentru a obtine rezultate impresionante in optimizare site. Astazi, insa, nu prea mai sunt atat de multe secrete in ceea ce priveste SEO, iar “magia neagra” despre care vorbeam mai devreme nu face altceva decat sa iti depuncteze site-ul sau sa iti aduca penalizari substantiale de la Google si majoritatea motoarelor importante de cautare.

Cu toate ca elementele de baza ale optimizarii pentru motoarele de cautare sunt destul de usor de inteles si majoritatea celor care lucreaza in domeniu le aplica, exista cateva neintelegeri in legatura cu modul propriu-zis de optimizare site, printre care si aceste intrebari:

De ce sa faci optimizarea site-ului si creezi continut orientat catre utilizatori

Raspunsurile nu sunt scurte si la obiect, pentru ca SEO si oprimizare site sunt domenii aflate intr-o evolutie continua, cu atat mai mult cu cat optimizarea a inceput sa mearga mana in mana cu marketingul de continut.

Pentru cei care abia pasesc in lumea promovarii digitale, trebuie mentionat faptul ca SEO are trei ramuri importante: ramura tehnica, SEO on-page si SEO off-page.

optimizare site

Continutul se incadreaza in ramura on-page de optimizare site pentru motoarele de cautare iar principala sa calitate ar trebui sa fie aceea ca atrage nu doar cititorii, ci si motoarele de cautare.

Nu se poate vorbi despre optimizare site pana cand aspectul tehnic al SEO nu este indeplinit. Partea tehnica nu este importanta pentru ca iti face in mod automat site-ul sa fie pe primul loc, ci pentru ca faciliteaza acest lucru, o data ce exista SEO on-page si off-page facute in mod corespunzator. Gandeste-te la tehnicalitati ca la fundatia pe care urmeaza sa iti ridici casa. Cu cat aceasta fundatie este mai solida si mai bine construita, cu atat casa va fi mai rezistenta. Cu cat aspectele tehnice ale optimizarii sunt mai bine puse la punct, cu atat va fi mai usor sa te asiguri ca ai si continut usor de optimizat.

 

Intelege noul mod de optimizare a site-urilor

Deci, cum devine site-ul tau optim, pana la urma? Pai trebuie sa fie util, relevant, cu informatii complete si de ajutor si, cel mai important, sa fie usor de citit.

Paginile nu se mai optimizeaza pentru cautari doar in functie de continutul pe care il au, ci – mai degraba – in functie de impactul pe care il au asupra publicului care citeste. Botii motoarelor de cautare masoara cu precizie cat de repede acceseaza cineva linkul tau, cat timp petrece pe pagina, cate alte persoane dau click pe aceeasi pagina, cat de mult dau scroll in pagina respective si ce fac dup ace au terminat vizita. MOZ explica aceste elemente ca facand parte din indicele de engagement (indicele de implicare al unui vizitator fata de pagina vizitata). Iata descrierea:

 

“Atunci cand un motor de cautare livreaza cautatorului un raspuns, acesta poate masura rata de success pe care o are raspunsul prin observarea modului in care cautatorul interactioneaza cu raspunsul. Daca dai click pe primul link si apoi apesi imediat butonul “back” si mergi la linkul urmator, acesta este un indicator destul de bun asupra faptului ca primul rezultat nu a fost satisfacator. Motoarele de cautare tind spre asa-numitul “click lung” – adica atunci cand utilizatorii urmeaza un link fara a se intoarce imediat in pagina de rezultate pentru a mai incerca o data. Cand la acesti algoritmi se adauga milioane si milioae de interogari zilnice, e evident ca motorul de cautare isi construieste un cadru e referinta pe baza caruia sa poata aprecia calitatea rezultatelor returnate.”

 

Pe scurt, MOZ explica faptul ca Google (si orice alt motor important de cautare) poate estima cat de interesant, informativ sau de ajutor este continutul tau doar prin prisma modului in care utilizatorii interactioneaza cu el. Mai mult decat atat, Google si-a imbogatit algoritmii noi cu ceea ce se numeste inteligenta artificiala, care ii permite algoritmului sa invete din datele pe care le colecteaza si sa aplice ceea ce invata cu fiecare raspuns pe care il returneaza. Cu alte cuvinte, optimizarea unui site nu mai tine doar de taguri titlu, H1 si cuvinte cheie, ci – mai degraba – tine de cat de misto este continutul pe care il ai.

Hai sa ne intoarcem un pic la intrebarea de la care am plecat: Cum sa-ti optimizezi site-ul si sa faci continutul prietenos?

Marele raspuns: fa totul user-friendly

Gandeste in termeni de satifactie a utilizatorului, nu de optimizare a site-ului. Termenul de “optimizare SEO” este nu numai incorect gramatical, ci este si aproape demodat. SEO a evoluat foarte mult, ar acum se afla in punctul in care analizeaza comportamentul vizitatorilor si rasplateste site-urile in functie de acest criteriu. In unele cazuri, este de preferat sa lucrezi cu cineva care nu stie ce inseamna sau cum se face SEO pentru partea de continut. De ce? Pentru ca vechile “smecherii” SEO nu mai functioneaza.

Aceasta diagrama explica exact ceea ce descriu:

optimizare site

De fapt, sa te concentrezi doar pe SEO este o potential reteta pentru dezastru. Vechile tehnici de optimizare SEO includeau aglomerari de cuvinte-cheie in continut. Astazi, aceste tehnici nu iti aduc decat penalizari din partea Google.

In loc de asta, incearca sa iti concentrezi atentia pe experienta pe care o oferi utilizatorului. O experienta placuta include mai multe lucruri:

 

optimizare site

Atunci cand te eliberezi de povara de a te gandi mereu la tehnici de optimizare SEO poti intelege cu adevarat cum sa iti optimizezi site-ul si continutul acestuia pentru a fi user-friendly.

Exista, insa, niste tehnici care te pot ajuta sa faci asta? Exista lucruri pe care le poti face pentru a-ti optimiza continutul? Sigur ca da, insa despre acestea vom discuta intr-o postare viitoare.