Promovare site – etapele unei campanii de optimziare SEO

Inainte de a incepe o campanie de promovare site si, implicit, de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO), este important sa intelegem procesele implicate.

Am impartit campania de promovare site in sase etape si le-am detaliat pe fiecare in parte. Procesul de optimizare SEO nu incepe si se termina cu aceste etape; pentru a avea succes este importanta monitorizarea continua a rezultatelor si furnizarea de continut semnificativ pe site.

promovare site

Pe scurt "optimizarea SEO este un proces continuu si nu doar un proiect temporar. Procesul de optimizare a site-ului pentru motoarele de cautare si de stabilire si implementare a unei strategii de promovare site se poate rezuma in 6 etape simple:

 1 . Cercetarea pentru promovare site-ului

2 . Raportarea si definirea targhetelor pentru promovarea unui site

3 . Furnizarea de continut pentru promovare site

4 . Optimizarea site-ului, a paginilor , pentru promovare site 

5 . Social Media si Link building pentru promovare site

6 . Urmarire rapoartelor si analiza pentru promovare site-ului

Cercetarea pentru promovarea site-ului

Cercetarea si analizarea cuvintelor cheie folosite in cautari este vitala pentru promovare site-ului.

Cercetarea si analizarea cuvintelor cheie necesare pentru promovarea site-ului implica identificarea unui grup de expresii sau cuvinte cheie care vor fi utilizate in optimizare. Acest pas este critic si necesita o cantitate considerabila de timp pentru a gasi un set bun de expresii, care ofera o combinatie echilibrata de doi factori importanti in promovarea site-urilor: utilizarea ridicata a cuvintelor cheie in cautatori si concurenta relativ scazuta in motoarele de cautare. Determinarea expresiilor care contin cuvinte cheie vizate de dvs. este relativ usoara dar foarte importanta pentru procesul de promovare site.

Instrumentele online va permit sa introduceti un anumit cuvant cheie pentru care returneaza toate modurile in care acest cuvant este folosit de catre cautatori in ultima luna si in ce volum. Cu toate acestea, expresia cea mai utilizata este, probabil, cea cu concurenta mare in rezultatele de cautare si prin urmare ar fi recomandat sa nu va indreptati eforturile direct spre acel cuvant cheie. O abordare mai eficienta pentru promovarea site-ului este cea de a gasi un set de expresii utilizate de catre cautatori, dar cu ceva mai putina concurenta in ceea ce priveste numarul total de rezultate cautate.

promovare siteDe exemplu, sa presupunem ca detineti o afacere care inchiriaza apartamente intr-o anumita zona din oras, zona Aviatorilor. Apartamentele dvs. se afla intr-o anumita zona a orasului, astfel ca nu sunteti interesat de utilizarea expresiilor generale, cum ar fi: apartamente Bucuresti. Puteti gasi ca fraza cea mai folosita de catre cautatori si care se muleaza pe tipul de serviciu pe care il furnizati este „apartamente Aviatorilor”. Cu toate acestea, atunci cand faceti cautari pe Google sau Bing pentru fraza „apartamente Aviatorilor”, va puteti da seama ca aceasta expresie are o concurenta ridicata. Daca va duceti inapoi la rezultatele dvs., furnizate de instrumentul pentru cuvinte cheie, s-ar putea gasi ca o fraza ca "apartamente Aviatorilor ieftine” ,desi este mai putin folosita de catre utilizatori in cautari, are o competitie mai scazuta. Aceste tipuri de expresii sunt cele pe care le vom viza in etapa urmatoare de promovare site.

Analiza concurentei

Procesul de promovare site nu se incheie, insa, cu simpla alegere a unor expresii de promovat. Odata ce am gasit cuvintele cheie dorite, vom face o analiza competitiva aprofundata a site-ului comparativ cu 10 mari concurenti. Folosim o serie de indicatori SEO cum ar fi: continutul indexat,  rating Alexa, backlink-uri, varsta domeniului si activitatea in social media. Acest proces ne permite sa evaluam pozitia initiala a site-ul dvs. in raport cu site-urile concurente si sa identificam domeniile care necesita o prioritate in activitatea ulterioara. De exemplu, daca vom vedea ca in raport cu concurenta, site-ul clientului are cu 50% mai putin continut indexat, atunci indexarea de continut nou in motoarele de cautare ar fi o prioritate. Analiza concurentei este foarte importanta pentru promovare site.

Raportarea si definirea targhetelor pentru promovarea site-ului

Urmatorul pas in promovare site-ului este sa definim obiectivele de atins. Dupa stabilirea cuvintelor cheie specifice si pozitia de pornire in raport cu concurenta, este important sa se inteleaga care este pozitia de pornire a site-ului in motoarele de cautare. Accesul la informatii legate de traficul site-ului este foarte important in procesul de promovare site-urilor. Aceste statistici arata modul in care utilizatorii gasesc si interactioneaza cu website-ul, de exemplu: ce expresii cheie sunt folosite, rata de abandon (bounce rate), continutul cel mai popular etc. Intelegerea surselor si a nivelului traficului sunt instrumente esentiale in luarea altor decizii de marketing online.  Dupa ce ati identificat o radiografie completa a pozitiei site-ului optimizat puteti stabili obiectivele pentru campania de promovare a site-ului. Aceste obiective sunt absolut masurabile, iar acest lucru reprezinta un avantaj major in comparatie cu metodele clasice de promovare (marketing direct/indirect, reclame, publicitate). Un alt avantaj este faptul ca strategia de promovare SEO se poate modifica in orice moment, in functie de rezultatele pe care le produce pentru promovare site.

Furnizarea de continut pentru promovarea site-urilor

Continutul este foarte important in optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare si, deci, si pentru promovare site. Google, Yahoo! si Bing apreciaza volumul mare de continut de calitate. Cu cat acesta este mai relevant pentru domeniul dumneavoastra de activitate si pentru serviciile pe care le oferiti, cu atat site-ul va primi o pozitie mai ridicata in rezultatele motoarelor de cautare.  In primul rand, un site incarcat cu continut de calitate si de interes pentru utilizatori le va da acestora un motiv pentru a ramane si ii va indemna sa se intoarca. In al doilea rand, site-ul va oferi exact ceea ce cauta motoarele de cautare: informatii. Cu cat informatia este mai interesanta (atat ca forma de prezentare, cat si din punct de vedere al continutului), cu atat site-ul va creste in evaluarile motoarelor de cautare iar rezultatele in promovare site nu vor intarzia sa apara. Nu in ultimul rand, oferind cat mai multe informatii despre domeniul dumneavoastra de activitate deveniti mai credibil si aveti oportunitatea de a va consolida reputatia online. Continutul unic este absolut necesar pentru promovare site.

Optimizarea paginilor web

Dupa adaugarea continutului, pentru promovarea site-ului,vom aborda optimizare paginilor unde acesta a fost publicat.

Promovare site - Titlurile paginilor (Page Titles) – Asigurati-va ca titlurile paginilor site-ului dvs. spun altceva decat doar numele firmei sau ” bun venit ". Ideal ar fi ca fraza pentru titlu sa reflecte continutul paginii.

Evidentierea cuvintelor cheie – Nu este suficient sa avem cuvinte cheie listate undeva pe pagina web. Plasarea si evidentierea expresiilor cheie targetate afecteaza plasarea paginii in rezultatele motoarelor de cautare. De exemplu, daca primul paragraf de continut contine cuvintele cheie acest lucru va da o mai mare „greutate” paginii decat daca expresia cheie este „ingropata” in partea de jos. Folosirea unor dimensiuni de font mai mari pentru accentuarea textului poate sublinia importanta sa si poate afecta pozitiv clasamentul paginii pentru expresia cheie promovata si, in consecinta, si pentru promovare site.

Promovare site - Harta site-ului – Dezvoltarea unei harti a site-ului care include o lista organizata de link-uri catre toate paginile importante ale site-ului dvs. este modul ideal de a va asigura ca toate paginile site-ului sunt luate in considerare de catre motoarele de cautare atunci cand va viziteaza.

 Promovare site - tagurile ALT si META – Acestea sunt tag-uri care nu sunt vizibile de catre utilizatorii site-ului; ele sunt incorporate in codul site-ului. Tagul ALT se refera la textul care descrie o imagine – cuvinte care apar intr-un chenar pop-up in timp ce miscati mouse-ul peste o imagine. In optimizarea denumirii companiei, o eticheta ALT plasata in spatele logo-ului website-ului este ideala. Meta tag-urile sunt linii de cod incluse in secțiunea cea mai de sus a codului site-ului. Aceste tag-uri transmit titlul paginii si o scurta descriere care vor fi incluse si luate in considerare in rezultatele cautarilor.Toate acestea sunt pasi importanti in optimizarea site-ului.

Social & Link Building

promovare site

In marketing-ul online, pescuiesti acolo unde este peste. In cazul nostru, "pestele” (consumatorul final, potentialul client pentru serviciul sau produsul pe care il furnizati) foloseste social media intr-un numar tot mai mare. Puterea partajarii de informatii online prin intermediul retelelor de socializare ofera oportunitati extraordinare pentru compania dvs., dar si pentru promovare site.

In timpul acestei faze a procesului de optimizare a site-ului, ne ajutam clientii sa isi stabileasca o prezenta pe canalele de media sociale prin utilizarea de profiluri specifice pentru a partaja continutul site-ului si conectarea cu clientii sau potentialii clienti. Avantajul acestui mod de promovare site este ca reuseste sa atraga multe backlinkuri de calitate. Fiecare link nou de calitate trimis catre site-ul dvs. creste probabilitatea ca robotii motoarelor de cautare sa ruleze o scanare pe site-ul dvs. cautand servicii sau produse comercializate de dvs. Google vede link-uri catre site-ul dvs. (atata timp cat aceste link-uri de la alte site-uri sunt de calitate) ca voturi de incredere pentru site-ul dvs.

Puteti verifica popularitatea link-urilor, cu o varietate de instrumente online gratuite. In plus, Google Webmaster Tools ofera informatii cu privire la link-uri care fac trimitere catre site-ul dumneavoastra. Un cuvant de precautie: gratuit. Toate link-urile de calitate scazuta oferite gratuit de anumite website-uri nu sunt de nici un folos si pot sanctiona procesul de promovare seo pentru motoarele de cautare, deci pot dauna in final pentru promovare site. Acest lucru a devenit important o data cu actualizarile algoritmilor (Penguin) motorului de cautare Google. Ne consultam cu clientii nostri cu privire la modalitatile procesului de atragere a backlink-urilor catre webiste-ul promovat.

 

Analiza si raportarea in procesul de promovarea site

Acelasi raport facut in faza initiala a campaniei se ruleaza din nou la intervale regulate, pentru a estima eficacitatea procesului de promovare site. Clasamentele paginilor, traficul site-ului si alti indicatori cheie pot fi comparati in raport cu modificarile procesului de optimizare si promovare a site-ului rezultand date masurabile pentru campania SEO. Targetele stabilite initial pentru procesul de optimizare SEO vor depinde de rezultatele generate de aceste rapoarte.

NOTE IMPORTANTE :

Perioada de timp necesara pentru promovare site

Poate dura ceva timp ca motoarele de cautare sa indexeze un site, si procesul de optimizare si promovare site sa afecteze rezultatele paginilor in clasamentul lor. Pentru unele motoare de cautare, rezultatele finale ale procesului de optimizare si promovare site pot fi vizibile chiar si dupa sase luni. Clientii trebuie sa fie rabdatori si sa aiba asteptari realiste in ceea ce priveste intervalul de timp pentru cresterea taficului organic. In cazul in care prezenta online este foarte importanta pentru afacerea dvs. recomandam sa utilizati in paralel cu procesul de optimizare SEO o campanie de pay-per-click (PPC) pentru a acoperi timpul necesar optimizarii site-ului. Campanii PPC, cum ar fi cele facute cu Google AdWords poate fi create in cateva zile si permit rezultate imediate.

Garantii pentru promovarea site-ului

Nu se poate garanta un clasament exact pentru cuvintele cheie optimizate. Nu exista nici o posibilitate de a garanta o anumita pozitie in rezultatele organice ale motorului de cautare. Insa, cu efort sustinut, se poate atinge o pozitie relativ stabila in topul primelor zece rezultate returnate de motoarele de cautare. Asta este, de fapt, ceea ce inseamna promovare site.

Daca alegeti sa fiti partenerii nostri pentru promovare site-ului, noi ne vom asigura ca site-ul pe care il promovam sa fie usor indexabil de catre motoarele de cautare si sa fie incarcat cu continut de calitate bogat care evidentiaza cuvintele cheie promovate. In plus, atragem backlink-uri de calitate pentru promovarea „landing page-urilor” si atragem trafic suplimentar, interesat si nisat, folosind retelele de socializare.

Acestea sunt metode de optimizare SEO care au dovedit in timp a fi eficiente pentru clientii nostri atunci cand vine vorba despre promovare site.