Rezultate in promovarea SEO

La ce rezultate sa te astepti si cum sa le cuantifici raportat la investitie.

Cea mai mare provocare pentru o firma ce ofera servicii SEO este sa atinga rezultatele dorite (pozitionarea cat mai ridicata) in cel mai scurt timp posibil. Cei mai multi clienti vor sa vada website-ul pe pozitia 1 in rezultatul motoarelor de cautare imediat dupa ce au semnat contractual. O firma serioasa ce ofera servicii SEO nu va garanta rezultate decat dupa cateva luni de la inceperea campaniei. Este important sa se stabileasca si sa se defineasca obiectivele promovarii SEO inca de la inceput deoarece asa se pot masura rezultatele dupa ce se aplica tehnicile de optimizare.

Rapoarte legate de clasament

Definiti un obiectiv clar pentru un anumit termen de cautare si urmariti evolutia lui in clasamentul motoarelor de cautare (SERP). Un instrument ca Google Analytics va genera rapoarte detaliate legate de traficul rezultat din acel termen de cautare.

Numarul de link-uri adaugate

Incercati sa urmariti link-urilor de calitate care fac trimitere catre website-ul dvs. care au fost adaugate dupa inceperea campaniei. Nu are rost sa incercati sa atrageti mii de link-uri de la website-uri care nu au de-a face cu afacerea dvs. sau sunt website-uri cu reputatie scazuta.

Cuvinte cheie nonbranded

Monitorizarea vizitatorilor unici pe fiecare zi si analizarea rezultatelor pe un anumit interval de timp va pot oferi o imagine asupra modului in care decurge campania de optimizare si promovare SEO in derulare.

Este important, insa, ca in acele rezultate sa nu luati in calcul termenii de cautare ce se bazeaza pe denumirea brandului dvs.

Comportamentul vizitatorilor

In raport trebuie sa urmariti rata de abandon (bounce rate), timpul petrecut pe site, numarul de pagini accesate de vizitatorii unici ai site-ului. Toate acestea sunt utile pentru a urmari si masura rezultatele campaniei de optimizare si promovare SEO.

De exemplu: Daca traficul s-a marit dar valoare abandonului pe website este ridicata si paginile vizualizate sunt scazute inseamna ca traficul generat de campania de optimizare SEO nu este relevant pentru website-ul dvs.

Conversiile

Cea mai buna modalitate de a urmari rezultate optimizari si promovarii SEO reprezinta monitorizarea conversilor generate de website. Va puteti face o idee asupra cautarilor organice care va aduc conversii. Intr-o afacere de vanzare cu amanuntul cel mai bun indicator il reprezinta comenzile generate de website, in campaniile de marketing online o conversie reprezinta si accesarea formularului "contact” sau inscrierea in baza de newsletter. O crestere de 50% a traficului rezultand o crestere de 30% a conversilor generate de website reprezinta 30% castig pentru afacerea dvs.

Toate aceste valori sunt utile in stabilirea strategiilor de optimizare si a tehnicilor folosite dar si pentru a evalua performantele unei campanii SEO.

CERE COTATIE!